Kameraseurasta

Tervetuloa Loviisan Kameraseuraan!

Loviisan Kameraseura on rekisteröity yhdistys, joka kuuluu Suomen Kameraseurojen liittoon ja sitä kautta kansainväliseen valokuvajärjestöön FIAP:iin.

Loviisan Kameraseura on perustettu vuonna 1972 ja seuran kotipaikka on Loviisa itäisellä Uudellamaalla. Seura toimii toimii Loviisan alueella sekä Pyhtäällä ja Lapinjärvellä. Suurin osa jäsenistöstä asuu edellämainitulla alueella, mutta jäsenistöä on myös muista kunnista. Varsinaiset jäsenet mukaan lukien seuran toiminnassa on ollut eri yhdistysten kuten videokuvaajien ja luontokuvaajien jäseniä yhteensä noin 70–80.

Seura järjestää kuukausittain kuvailtoja, jotka ovat kaikille avoimia. Niihin osallistuminen ei edellytä seuran jäsenyyttä. Yleensä kuvaillat ovat kuukauden viimeinen sunnuntai kello 18. Kokoontumistilana käytetään omaa, Loviisan entisessä meijerissä (Chiewitzinkatu 13 C, pihan puolelta sisään) sijaitsevaa monitoimitilaa, jossa on muun muassa kokoustilaa ja studiovarustusta.

Jäsenistö kokoontuu joka torstai kello 18. Kerhoillat ovat vapaamuotoisia, joissa järjestetään muun muassa erilaista koulutusta, tuomaroidaan mahdollisesti valokuvia muiden kameraseurojen pyynnöstä, osallistutaan kilpailuihin, keskustellaan ja kokeillaan valokuvauksen eri tyylejä.

Seura tarjoaa jäsenistölleen useita etuja; välinelainausta, kursseja toiveiden mukaan, valokuva-aiheisia luentoja, kuvausretkiä. Loviisan Kameraseuralla on myös aktiivista yhteydenpitoa ja yhteistoimintaa maamme muiden kameraseurojen kanssa, ulkomaista yhteistyötä unohtamatta.

Loviisan Kameraseura ry – Lovisa Kameraklubb rf