Kuvailtojen satoa · Vuodet 2010-2013 · Elokuu 2013

Loviisan Kameraseuran syyskauden avaus

Loviisan Kameraseuran elokuun kuvaillassa oli digi- ja paperikuvissa sama aihe, ”Ihminen”. Aihe on sama kuin Suomen Kameraseurojen Liiton Teemanäyttelyssä Raumalla. Suomen Kameraseurojen Liitto ja Rauman Kameraseura kutsuvat SKsL:n jäseniä osallistumaan Raumalla 26.10. -23.11.2013 järjestettävään teemanäyttelyyn.

Rauma on pieni ja idyllinen rannikkokaupunki, joka on tunnettu lähinnä Rauman giälestä, pitsistä, metsäteollisuudesta sekä hyvin säilyneestä Vanhan Rauman puutaloalueesta. Raumalla toimii myös aktiivinen ja kasvussa oleva kameraseura, joka haluaa tarjota vierailleen mukavan avajaisviikonlopun. Ellet siis ole koskaan vieraillut Raumalla, niin tee se nyt ja lähde juhlistamaan teemanäyttelyn lisäksi seuramme 75-vuotista taivalta hyvässä seurassa. Kuvien viimeinen postitus- latauspäivä on 6.9.

Ihminen-teemaa käsiteltiin hyvin monipuolisesti. Ihminen oli jättänyt jälkiä niin hyvässä kuin pahassa. Vaikea oli kuitenkin erottautua tavanomaisesta potretti tai työkuvauksessa. Aihe ei ole helppo, jos siihen hakee tavanomaisesta poikkeavaa särmää. Kuvat arvosteli taiteilija Merja Väätäinen.

Projisoitavat kuvat ”Ihminen”

1. Kerstin Hafrén ”Sopeutuminen”
  2. Viivi Haimi ”Metsänkulkija”
  3. Ari Haimi ”Kaasukammion raunioilla”