Kuvailtojen satoa · Vuodet 2022 - 2023 · Huhtikuu 2022

Loviisan Kameraseuran huhtikuun kuvailta

Galleri Emilie on jonkin aikaa sitten avattu taidegalleria, joka sijaitsee torin kupeessa, Loviisan ytimessä.

Galleriassa yhdistyy kiinnostavat näyttelyt ja pieni kauppa josta sekä paikalliset asiakkaat että turistit voivat löytää jotain mukavaa itselleen tai lahjaksi.

Galleriaa pitää Mimosa Elo, jonka tunnemme siitä, että hän vedosti muutama vuosi sitten monokromaattisia kuvia perinteisellä menetelmällä seuran pimiössä.

Hän lupautui arvioimaan Loviisan Kameraseuran huhtikuun ripustettavat kuvat ”Hyöty” ja projisoitavat kuvat ”Huvi”.

****

Hyöty, ripustettavat kuvat

1. Perunanviljelijä, Inkeri Kapari. Tässä ollaan peruselintarvikkeen tuotannon äärellä.

2. Rauha, Antti Seppälä. Onko kuvassa kuitenkin rauhaan sopimatonta uhmakkuutta?

3. Seppä, Harri Rantanen. Kun ylikonemestari F. N. Jakobsson kirjoitti ”Sepän kirja” julkaisun v. 1929, huoli sepän taitojen siirtymisestä tuleville sukupolville oli suuri. Me tiedämme, että kysymyksessä on esiteollinen menetelmä, joka ei sovellu tehokkaaseen sarjatuotantoon.

4. Terveellistä, Jonna Räisänen. Torien hedelmäpöydät ovat todellista värien ilottelua.

5. Villava, Jonna Räisänen. Kuvattavan kiinnostuksen kohde näyttää olevan kuvaaja.

6. Hyötyä kädentaidosta, Heikki Arola. Vain todellisille mestareille on markkinoilla tilaa. Tässä ei voi enää puhua talonpoikaisista käyttöesineistä.

Huvi, projisoitavat kuvat

1. Kauan sitten, Inkeri Kapari. Kuvassa on menneen maailman itämainen tunnelma.

2. Juhlat, Antti Seppälä. Glamouria, juhlavaa hauskaa on odotettavissa.

3. Tanssin pyörteissä, Arja Leppänen. Puut ovat aloittaneet tanssin virvatulten loisteessa.

4. Klondyke v. 2007, Antti Seppälä. Klondyken kultakourat ovat päätyneet riehakkaaseen tanssiin.

5. Huvipuistossa, Tarja Taberman. Kuvassa on riemua ja värien ilotulitusta huvipuiston hieman kesymmillä laitteilla.

6. Huviajelu, Juha Merenheimo. Aku, on lainannut kulkupelinsä. Rekisterinumerosta 313 ei voi erehtyä. Kuljettajalla ei myöskään ole merimieslakkia.

Toukokuun kuvakisan aiheena on projisoitavissa kuvissa ”Saaste” ja ripustettavissa kuvissa (printit)

”Puhtaus”.

Kuvailta ja kuvakisa pidetään helatorstaina seuran kerhotilassa 26.5. klo 18.00 alkaen.