Kameraseurasta · Puheenjohtajan palsta · 2010 - 2014

Puheenjohtajan turinoita 2010 - 2014

Heikki 23.9.2014

Syksy on ollut kiireistä aikaa, seuralaiset ovat osallistuneet erilaiseen toimintaan runsain joukoin, ketään ei ole tarvinnut kotoota hakea ellei sitten eri sopimuksella. Muistakaa  maksaa jäsenmaksu, maksumenettely löytyy kotisivuiltamme. On tietysti jäseniä, joita kotisivu ei tavoita mutta toivotttavasti kaikki, joilla on mahdollisuus lukea kotisivujamme, katsovat tiedot sieltä. Olemme osallistuneet runsain joukoin kotimaisiin ja ulkomaisiin näyttelyihin. Menestystä on myös tullut. Aktiivisin ydin on ollut järjestämässä valokuvaukseen liittyvää koulutusta sekä omalle väelle että vieraille.

Heikki 8.11.2012

Loviisan Kameraseura täyttää tänä vuonna 40 Vuotta. Juhlistamme pyöreitä vuosiamme juhlanäyttelyllä "Filmistä Digiin" Loviisan kaupungin museossa. Miesmuisti on niin lyhyt, että moni ei muista kuinta vähättelevästi digikuvaukseen vuosituhannen vaihteessa suhtauduttiin. Filmikuvauksen kuolinkouristukset olivat kuitenkin alkamassa. Paikalliseen valokuvaliikkeeseen oli tullut maahantuojan edustaja. Hän esitteli uuden Olympus Camedia C-2500L digikameran. Siinä oli huikeat 2,5 Megapikseliä ja zoomi, jonka polttoväli oli kinokoossa 37 - 112. Tämä ihmevekotin hankittiin Loviisan Sanomiin välittömästi. Me henkilöstöhehti Resistanssin toimituksessa emmimme, maksoihan digikamera 10000 mk. Ikkuna Eurooppaan oli kuitenkin auki ja saimme kameran Saksasta 3500 mk halvemmalla. Kamera oli toimituksen käytössä viisi vuotta. Kuvia täytyi kuitenkin tallentaa tietokoneen kovalevylle riuskaan tahtiin, olihan lerppukortin muisti vain 32MB.

Näyttely on avoinna Loviisan kaupungin museossa, Puistokatu 2  18.3 - 15.4. ti-pe & su klo 12-16. Avajaiset ovat 18.3. klo 14.

Heikki 6.3.2012

Jäsenmaksulomake on nyt päivitetty kotisivuillemme. On kuitenkin jäseniä, joilla ei ole nettiyhteyttä tai mahdollisuutta lukea kotisivujamme, heille postitamme jäsenmaksulomakkeen viikon aikana. Nettiyhteyden haltijoille jäsenmaksulomake on jo lähetetty sähköpostilla. Muistakaa KyKa:n Vuosikilpailukuvien jättö on torstaina 24.11., vien ne perjantaina Kotkaan.

Heikki 21.11.2011

Kävimme viime sunnuntaina Kouvolassa katsomassa Finland Circuit kuvia. Suomalaiset olivat kuvanneet luonnoa, eikä kuvia oltu dramatisoitu niissäkään sarjoissa missä se olisi ollut mahdollista. Maailmalla näytti kuitenkin olevan vallalla fotorealistinen suuntaus. Toimintatorstait ovat pyörineet syyskuusta alkaen. Tähän vuodenaikaan sopii, että kiinnostuksen kohteena on studiokuvaus. Pikkujoulut on sovittu pidettäväksi 10.12., aloitamme siistimistalkoilla ja ruokailulla, lopuksi huilaamme ja hoilaamme.

Heikki 14.11.2011

Kesälomat on pidetty ja syyskuvakausi on alkanut. Elokuun kuvakilpailun kuvissa tunnelmoitiin samalla aiheella, jolla osallistutaan SKsL:n teemanäyttelyyn. Tunnelmakuvat on jätettävä postiin viimeistään perjantaina 9.9. mennessä.

Heikki 31.8.2011

Kevätkuvakausi on alkanut. Itseasiassa se on melko pitkällä. Seuraavana sunnuntaina 20.2.2011 klo 18.00 alkaen on seuran vuosikokous. Tervetuloa viitoittamaan toiminnan suuntaviivoja. Loisto-lehden teko on alkanut. Jokaisella meistä on ollut se ensimmäinen lehti, jonka toimittamisessa on oltu mukana. Vaikka olisit epävarma ilmoitusmyynnissä tai lehden sisällön, nykytermein substanssin, luonnissa, niin tervetuloa mukaan. Lehden teko on tiimityötä. Muista kerhotilan toimintatorstait klo 18.00 alkaen.

Heikki 20.2.2011

Syyslukukausi on alkanut. Ehkä on parempi sanoa, että syyskuvakausi.

Joka kuukauden viimeisenä sunnuntaina on kuvailta. Kuvailtaan voi tuoda aiheiden mukaisia kuvia arvosteltavaksi, kaksi kuvaa tai kuvasarjaa aina yhteen aiheeseen.

Toimintamme jakautuu kolmeen kuvakauteen. On syyskuvakausi, kevätkuvakausi ja kesäkuvakausi. Kesäkuvakautena lepäilemme laakereilla.

Eihän se niin mennyt. Järjestimme viime kesänä kaksi omaa näyttelyä ja yhden kansainvälisen näyttelyn. Lisäksi retki- ja ohjelma- logistiikka toimistomme koordinoi Pärnun matkan.

Toimintatorstait pyörähtivät käyntiin. Edellistorstaina kävimme saunomassa ja syömässä Seija ja Esko Silvennoisen kesäpaikassa. Viime torstaina käsittelimme makrokuvausta väline ja kuvanäyttein.

Ari Haimi otti esille Suomen Kameraseurojen Liiton teemanäyttelyn avajaisiin ja näyttelyyn osallistumisen. Loviisan Kameraseuran tuki matkakustannuksiin olisi 200 - 300 €. Osallistujien tulisi varautua perjantaipäivän työstä poissa oloon, ruokailu- ja kahden yön majoituskustannuksiin. Tarkemmat ohjelmatiedot Teemanäyttelystä on saatavilla SKsL:n kotisivuilta.

Näyttelyn tuomaristo valitsi Loviisan Kameraseuran näyttelyn menestyneimmäksi kameraseuraksi. Saimme näyttelyyn 16 kuvaa ja Pekka Haimi saa kuvallaan kunniakirjan. Tämä on sellainen suksee, että sitä ei ole helppo toistaa.

Turisen lisää tuota tuonnempana.

Heikki Arola 24.9.2010