Näyttelytoimintaa · Almin talo 17.2 - 8.3.2015

Näyttelyaika: 17.2.-8.3. 2015

Aukioloaika ti-su 12-17 Almintalo Loviisa

POP UP!

Asioita tulee ja menee, nopeasti ja huomaamatta. POP UP on näyttelykuraattorin Eero Ekholmin haaste Loviisan Kameraseuran Torstairyhmälle.

Nyt on vain vähän aikaa, mitä olette saaneet kuvausrintamalla aikaan? Mitä teillä on sanottavana?

Näyttelyn ideana on tehdä eräänlainen kotiratsia kuvaajien kuvavarastoihin. Näyttelyyn ei annettu aikaa kuin 6 päivää. Kuvaajilla ei ollut aikaa syvällisiin pohdiskeluihin tai pitkäkestoisiin kuvausprojekteihin. Tuokaa kuvanne 16.2.2015 klo 12.00 Almin taloon katsottavaksi ja ripustettavaksi oli Eeron toive.

Teemaa ei ole aluksi, se on löydettävä valmiista näyttelystä. Kuvat on saatava keskustelemaan keskenään. Kuvien ääreen on myös pysähdyttävä ja mietittävä miksi ne on otettu mistä ne on kuvattu.  Missä torstairyhmäläiset kulkevat kameroineen ja kuvaavat. Aiheet vaihtelevat mutta ovat tästä ajasta. Kuvaaminen voi rauhoittaa ja lohduttaa, kysyä ja vastata.

Haasteen otti vastaan 14 rohkeaa kuvaentusiastia. He ovat valmiita näyttämään teoksensa ja ottamaan kritiikin vastaan kolmen viikon ajan Almin talossa. Palautetta todella kaivataan ja pyydetään.

Torstairyhmä on  Loviisan kameraseuran vapaa opintoryhmä, joka kokoontuu torstaisin kerhohuoneelle oppimaan toisiltaan ja keskustelemaan viikon teemoista.