Kuvailtojen satoa · Vuodet 2022 - 2023 · Tammikuu 2022

Tammikuun 2022 kuvakisan tulokset

Loviisan Kameraseuran tammikuun kuvakisan aihe oli vapaa. Kuvia arvioi valokuva-alan yrittäjä Matti Pukki, jonka liike FOTO PR on Kotkassa Kymenlaaksonkadulla. Liike on tuttu myös meille loviisalaisille valokuvauksen harrastajille. Innokkaana luontokuvaajana hän on osallistunut Vuoden Luontokuva -kilpailuun useana vuonna ja menestystä on tullut. Vuoden Luontokuva -kilpailun järjestää Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry, nyt 42. kerran. Pohjoismaiden suurimman luontokuvakilpailun tavoitteena on löytää uusia, tuoreita näkökulmia suomalaisen luonnon moni-ilmeisyydestä, sen näkymistä ja tapahtumista sekä kertoa kuvaajien luonnossa kokemista elämyksistä ja oivalluksista.

Matti Pukin arvioitavaksi tarjottiin 37 hyvin vaihtelevista aiheista koostuvaa teosta.

Järjestys:

1. (kuva nro.3) Iloiset lukijat Badenissa

Lämminhenkinen henkilökuva, jossa miljöö sopii  kuvaan mainiosti. (Seija Niinimäki)

2. (kuva nro. 16) Outoja kulkijoita

Todellinen tilannekuva, jossa monta tapahtumaa!  (Heikki Arola)

3. (kuva nro.1) Illalla

Oikeaan aikaan otettu iltatunnelmakuva. Paljon kuvattu aihe, mutta toimii silti. (Jyri Järvelä)

4. (kuva nro.20) Ruoko ristissä

Graafinen pelkistys arkisesta aiheesta. Tähän sopii värittömyys, kun pääjuttu on muoto. (Kai Nyyssönen)

5. (kuva nro.30) Ilmailun historiaa Pyhtään kentällä

Voittaja-ainesta, jos sommittelu olisi toinen. Kuvaaja ehkä myöhästynyt tilanteesta. (Esko Hiljanen)

6. (kuva nro.12) Kurkistus

Viivaa ja ruutua sopivassa suhteessa.  Koira kultaisessa leikkauksessa. (Kari Veijalainen)

*****

Loviisan Kameraseuran helmikuun kuvakisan aiheena on projisoitavissa kuvissa ”Ilo” ja paperikuvissa ”Suru”.

Molempiin sarjoihin voi osallistua kahdella teoksella.

Kuvailta pidetään kerhotilassa Chiewitzinkatu 13 C6 torstaina 24.2. klo 18.00 alkaen.

Vielä ennakkomuistutus seuran vuosikokouksesta, joka pidetään kerhotilassa torstaina 3.3. klo 18.00 alkaen.

Heikki Arola