Näyttelytoimintaa · Almin talo 8.3.2015

Almin talo

Kirjoittaja: Kirkontornin vanha haamu.

Kuvat: Ari Haimi

Pop-up näyttelymme sai upean päätöksensä sunnuntaina 8.3.2015 kun Chansonilta nostatti tunnelmaa Almintalossa.

Legendaarinen, mestarillinen muusikko Merja Ikkelä ja upea näyttelijä/laulaja Anne Nielsen veivät kuulijat ranskalaisiin tunnelmiin.Kaikki hieno ja hyvä luxus tulee Ranskasta. Sieltä tulee eleganssia. Parfyymit, viini, ruoka ja ihanat laulelmat kuten Anne osuvasti asian muotoili.

Yleisö pääsi heti välittömän esityksen tunnelmaan ja kävipä eräällä komealla, pitkällä miehellä tuuri ja hän pääsi tanssilattialle pyörähtelemään valssin tahdissa.Me muut saimme kateellisena vain seurata katseellaan parin pyörähdyksiä. Interaktiivista ja emotionaalista sanoisi kriitikko.

Anne tapasi myös vanhan näyttelijä tuttunsa yleisön joukossa. Maaritakin ilahtui nähdessään Annen pitkästä aikaa.

Ylimääräisen kevääseen uskovan kappaleen jälkeen oli jäähyväisten aika niin muusikoille kuin näyttelylle. Ripeään tahtiin kuvat lähtivät taas takaisin kuvaajien kotiarkistoihin. Muusikot kehuivat Almintalon yleisön lämmintä tunnelmaa kun samalla ovenavauksella lähdimme kohti kotejamme.

Näyttelyn ja konsertin jälkeen Almintalo jäi autioksi, tyhjäksi ja pimeäksi odottamaan seuraavaa tapahtumaa...

Kevät etenee, elämä jatkuu.