Kuvailtojen satoa · Vuosi 2018 - 2019 · Elokuu 2018

Kameraseuran syyskauden ensimmäinen kuvailta

Suomen Kamerseurojen Liiton teemanäyttelyssä on aiheena ”Aito”, jolloin oli luontevaa valita sekä projisoitavien kuvien että paperikuvien aiheeksi sama ”Aito”.  Aitoa käytetään markkinointiin kuvaamaan jotakin alkuperäistä jollakin tavalla paremmaksi koettua. Putkivahvistin koetaan alkuperäisemmäksi kuin transistorivahvistin. Tekniset suoritusarvot ja niiden pysyvyys eivät tässä pelissä paljon paina. Tästä voidaan esimerkkinä tarkastella CD-levyä ja LP-levyä, jonka jälkimmäisen mekaaninen kestävyys on heikompi. On ihmisiä, jotka kokevat musiikin LP-levyltä rohinoineen ja rahinoineen jotenkin aitona ja alkuperäisenä. Aito voidaan helposti liittää kuvan nimeen mutta toimiiko kuva ilman vahvistavaa aito sanaa.

Kuvat tuomaroi Jyri Järvelä Porvoosta. Projisoitavia kuvia oli 22 ja paperikuvia 18.

Projisoitavat kuvat, ”Aito”

1. Tarja Taberman ”Aito rakkaus”

2. Ari Haimi ”Herald”

3. Kerstin Hafrèn ”Kukkulan Kuninkaat”

4. Viivi Lassy ”Neiti Kesäheinä”

5. Kerstin Hafrèn ”Askel kerrallaan”

6. Antti Seppälä ”Voittokala”

Paperikuvat, ”Aito”

1. Marjut Korhonen ”Salaiset mietteet”

2. Antti Seppälä ”Luutamies”

3. Inkeri Kapari ”Mustikkasuu”

4. Viivi Lassy ”Koulukiusaamisen kasvot”

5. Viivi Lassy ”Rakkaus”

6. Heikki Arola ”Aidot leidit”

Seuraava kuvailta pidetään sunnuntaina 30.9. klo 18.00 alkaen. Kuvaillan kuvailpailujen aiheina ovat projisoitavissa kuvissa ”Satua” ja mustavalkoisissa paperikuvissa ”Totta”. Molempiin aiheisiin voi osallistua kahdella kuvalla.