Kuvailtojen satoa · Vuodet 2020 - 2021 · Toukokuu 2021

Loviisan Kameraseuran toukokuun 2021 kuvakisa

Toukokuun kuvia saapui sekä ”Vastavärit” että ”Yksin” aiheeseen 28 kpl.

Kuvia arvioi tällä kerralla porvoolaiset seuramme jäsenet Jani Mäki, Jiri Järvelä ja Jyri Järvelä.

He totesivat, että hienoja kuvia oli paljon ja varsinkin ”Yksin” aiheen kuvat oli hankala laittaa järjestykseen.

Digitaaliset kuvat ”Vastavärit”, sijoittuneet kuvat

1. ”Värit” Inkeri Kapari. Abstrakti ja yllättävä kuva.

2. ”Tuoli” Kai Nyyssönen. Kuva on yksinkertaisen kaunis, selkeä ja vahva.

3. ”Kesän värit” Juha Merenheimo. Raikkaista kesän väreistä löytyy useampaakin vastaväriä.

4. ”Pariisin poika” Ari Haimi. Paljon puluja.

5. ”Topi Traktorimiäs” Antti Seppälä. Hauska ja kiva liikkeen tuntu. Kuvan oranssi ja sininen ovat vahvasti esillä.

6. ”Kuilun partaalla” Viivi Lassy. Sadun omainen ja hillitty, sammutetut värit. Yläreunan iso sumea lehtiympyrä häiritsee.

Digitaaliset kuvat ”Yksin”, sijoittuneet kuvat

1. ”Itkevä poika” Marjut Korhonen. Surullinen poika on yksin kadulla, kuin sodan aikaan.

2. ”Maailman murjoma” Heikki Arola ”Maailman murjoma” Kuvasta voi suorastaan kuulla yksinäisen hanurin valituksen.

3. ”Kalastaja” Kai Nyyssönen. Näkymässä on tuonelamainen tunnelma.

4. ”Pinnalla” Viivi Lassy. Kauniin synkkä.

5. ”Ystävien odotusta” Inkeri Kapari. Odottava tunnelma.

6. ”Metsän uumenissa” Viivi Lassy. Satumainen fiilis.

SksL;n Raumalla järjestettävän teemanäyttelyn aihe on ”Neste” ja kuvien viimeinen lähetyspäivä on 27.8.2021!

Aloitamme kuvaillan kuvakisan torstaina 26.8. kello 18.00 alkaen sekä projisoitavissa että vedoksissa tällä teemalla. Projisoitaviin ja vedossarjoihin voi osallistua kahdella kuvalla.

-  Heikki Arola -