Kuvailtojen satoa · Vuodet 2014-2017 · Huhtikuu 2016

Loviisan Kameraseuran huhtikuun kuvailta

Loviisan Kameraseuran huhtikuun kuvaillassa oli paperikuvissa aiheena ”Jännitys” ja projisoitavissa kuvissa ”Maukas”.  Jännityksestä tulee mieleen poikavuosien Korkeajännitys sarjakuvalukemistot. Jännitystä on tietysti monenlaista. Niin kuvaajat olivat sen nähneet. Hyvin lähellä korkeajännitystä oli Kerstin Hafrènin ”Jännittävä taito”. Harva pystyy näiden hurjapäätyttöjen suorituksiin. Kerstin oli ottanut kuvan taannoisessa Malmin lentonäytöksessä. Mustavalkoisen kuvan lentokoneesta tupruavat savut vain lisäsivät kuvauskohteen hurjaa jännitystä. Ella Taberman sai taas arkiseen tukanleikkuu kuvaan jännitteitä dramaattisella asettelulla ja tyttöjen ilmeillä.

Projisoitavien kuvien ”Maukas” aihetta oli myös käsitelty hyvin monipuolisesti. Myös tässä sarjassa Kerstin Hafrèn peri voiton vieläpä ylivoimaisesti. Kuvaustilamme ja sommittelu oli herkullinen. Sokerinen suu ja kädessä oli sotkun eli sotilaskodin suupyyhe. Antti Seppälän ”Makupala” ja Juha Merenheimon ”Haukan herkku” tarkastelivat aihetta siten, että se saattaa herättää meissä inhorealistisia väristyksiä .

”Jännitys”, paperikuvat, 20 kuvaa

1. Kerstin Hafrèn Jännittävä taito

2. Antti Seppälä Kimaltaako

3. Inkeri Kapari Sillan alla

3. Seija Niinimäki Jännitetty

3. Ella Taberman Sisko, tiedätkö mitä teet?

6. Seija Niinimäki Vekaran jännitys

”Maukas”, projisoitavat kuvat, 23 kuvaa

1. Kerstin Hafrèn Makeata

2. Antti Seppälä Makupala

2. Inkeri Kapari Juhannuksen juhlapöytään

2. Heikki Arola Maukas miljöö

5. Tarja Taberman Maukkaat mansikat

6. Juha Merenheimo Haukan herkku

6. Ari Haimi Voimakas

6. Heikki Arola Maukasta

Loviisan Kameraseuran seuraava kuvailta pidetään sunnuntaina 29.5. klo 18.00 alkaen. Kuvaillan aiheena on paperikuvissa ”Kevätkukkia”.