Kuvailtojen satoa · Vuosi 2018 - 2019 · Elokuu 2019

Loviisan Kameraseuran syyskauden ensimmäinen kuvailta

Kouvolan Kameraseura ry järjestää vuoden 2019 teemanäyttelyn ”Tila” ja toivoo runsasta osanottoa ja kuvia erityisesti seurojen nuorilta jäseniltä. Tähän kannustaa myös Suomen Kameraseurojen Liitto maksamalla jokaisesta seurasta kymmenen nuorten sarjoihin lähetetyn kuvan osallistumismaksun. Digitiedostoja on mahdollista lähettää vielä sunnuntaina 15.9. mutta paperikuvien lähetyspaketti kootaan toimintatorstaina 12.9. klo 18.00 alkaen. Osallistumismaksut ovat yli 29 vuotiailta 4 € / teos ja alle 30 vuotiailta 2 € / teos. Lisää tietoa on saatavilla SKsL:n sivuilta.

Elokuun kuvaillan aiheena oli projisoitavissa kuvissa ja paperikuvissa ”Tila”. Kuvia tuotiin molemmissa sarjoissa ehdolle 16 kpl. Paikallaolijoiden yhteisarvioinnissa ei oikein voinut välttyä jaetuilta sijoilta ja päivä oli viikonlopun tapahtumien johdosta kääntynyt jo 12 tuntiseksi.

Tilan saattoi ymmärtää fyysisenä, geometrian rajaamana tilana tai sen saattoi ymmärtää jonkin asian tilana. Tilan voi ymmärtää rakennettuna hyvinkin rajattuna tai luonnontilaisena mahdollisesti avarana alueena. Aiheen omaperäinen tulkinta antaa parhaan tuloksen vaikka riskinä on, ettei teos tule ymmärretyksi.

Projisoitavat kuvat ”Tila” sijoitukset

1. Moderni tila Tarja Taberman

2. Saaristotila Ari Haimi

3. jaettu sija Ahdasta Seija Niinimäki

3. jaettu sija Ikkunat Antti Seppälä

3. jaettu sija Mahtuu mainiosti Inkeri Kapari

3. jaettu sija Suljettu Jonna Räisänen

Paperikuvat ”Tila” sijoitukset

1. Porraskäytävä Antti Seppälä

2. Haapakoski Ari Haimi

3. jaettu sija Early in the morning Marjut Korhonen

3. jaettu sija Käytävä Inkeri Kapari

3. jaettu sija Tila yhdelle Seija Niinimäki

6. Tilan tila Ari Haimi

Syyskuun kuvailta pidetään sunnuntaina 29.9. klo 18.00 alkaen. Kuvaillan aiheena on projisoitavissa kuvissa ”Toivo” ja mustavalkoisissa paperikuvissa ”Syyskuu”.

-  Heikki Arola -